HOME / FAQ

HOME / FAQ

FAQ

Onderstaand is een overzicht opgenomen van veel gestelde vragen. Hiervoor kan ook de zoekbalk worden toegepast op de website.

Veel gestelde vragen

Kan je iets niet vinden op de website? Kan ik je helpen?

Op alle pagina’s (behalve de homepagina) van de website kan linksonder contact worden opgenomen via WhatsApp. Anders ben ik natuurlijk ook telefonisch via +31 (0)6 209 395 07 of per e-mail bereikbaar.

Ik zou graag een proeverij willen (laten) organiseren?

Neem direct contact op met mij via info@nieuwewijnen.nl. Ik help je graag met elke variant. Er is veel mogelijk.

Ik zoek een wijn die niet op de website staat, kan je mij verder helpen?

Uiteraard. Het kan voorkomen dat jouw geliefde wijn niet wordt aangeboden op de/een website. Mocht dit voorkomen, dan zoek ik graag naar mogelijkheden. Neem contact met mij op via info@nieuwewijnen.nl.

Hoe kan ik op de hoogte blijven van Nieuwe Wijnen?

Dit kan door te abonneren op de nieuwsbrief en door mij te volgen op Instagram.

Is het mogelijk om bestelling als cadeau in verpakking te versturen?

Ja, op de afrekenpagina kan gekozen worden voor wijnkisten als cadeauverpakking met een wenskaart. Vervolgens kan dit via “Verzenden naar een ander adres” worden toegestuurd aan het gewenste afleveradres.

Kan ik een cadeaubon bestellen?

Ja, net als de wijn is er ook een cadeaubon verkrijgbaar in de webwinkel van 10 tot 50 euro.

Ik heb een cadeaubon gekregen, hoe kan ik daarmee betalen?

In de winkelmand (voor de afrekenpagina) kan het cadeaubonnummer worden ingevoerd.

Ik heb een couponcode, waar kan ik deze invoeren?

In de winkelmand (voor de afrekenpagina) kan de couponcode als kortingsbon worden ingevoerd.

Moet ik een minimaal aantal flessen bestellen?

Ik hanteer geen minimale afname. Je kan per fles bestellen.

Hoeveel verzendkosten wordt er in rekening gebracht?

Het huidige verzendtarief is € 6,95. Bij bestellingen vanaf € 75,- (België, Duitsland € 100,-) worden er geen verzendkosten in rekening gebracht. 

Is het mogelijk om mijn bestelling op een ander adres te leveren?

Ja dat is mogelijk. Je kan op de afrekenpagina “Verzenden naar een ander adres” selecteren en het gewenste afleveradres invoeren.

Kan ik mijn bestelling ook op een PostNL-punt laten bezorgen?

Ja dat kan. Deze bezorgoptie kan worden geselecteerd op de afrekenpagina

Hoe wordt mijn bestelling verzonden?

Zorgvuldig in dozen die voldoen om de verzending te verzekeren en via de pakketdienst van PostNL.

Is het mogelijk om de dag van bezorging te kiezen?

Je kan de dag van bezorging kiezen op de afrekenpagina, er zijn altijd 3 dagen mogelijk.

Hoe weet ik wanneer mijn bestelling wordt geleverd?

Wanneer de bestelling is afgerond ontvang je altijd een e-mail met de track & trace code. Je kan op de link klikken in de e-mail of de code invoeren op de website.

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Alle bestellingen worden uiterlijk de dag na bestelling verzonden en binnen 48 uur geleverd.

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben?

Jouw bestelling wordt tot twee keer toe aangeboden bij de geadresseerde. Als de ontvanger niet aanwezig is wordt het pakket afgeleverd bij het dichtstbijzijnde PostNL-punt. Hier kan het pakket tot drie weken worden afgehaald door de geadresseerde.

Met welke betaalmethoden kan ik betalen?

Op dit moment accepteer ik de betaalmethoden iDEAL, Bancontact en Creditcard. Mocht je een andere betaalmethode wensen, neem dan contact met mij op.

Kan ik een factuur ontvangen op bedrijfsnaam?

Ja, de bedrijfsnaam kan op de afrekenpagina worden ingevoerd. Een factuur met BTW nummer kan geautomatiseerd worden toegestuurd op aanvraag.

Hoe kan ik mijzelf registreren op de website?

Registreren is niet verplicht voor een bestelling. Wel maakt een registratie de bestelling eenvoudiger. Je kan eenmalig registreren zodat je niet bij elke bestelling alle gegevens opnieuw hoeft in te vullen. Je registreert door bovenin op de website naast de winkelmand op ‘inloggen” te klikken en vervolgens te registreren.

Hoe kan ik mijn gegevens als adres en wachtwoord wijzigen?

Het is mogelijk om deze aanpassing zelf te maken door in te loggen en vervolgens de desbetreffende informatie te bewerken.

Kan ik mijn persoonsgegevens inzien of verwijderen?

Je kan een verzoek tot inzage, correctie, verwijdering, gegevensoverdraging van jouw persoonsgegevens sturen naar info@nieuwewijnen.nl. Zie hiervoor ook het privacybeleid.

Wat gebeurt er met mijn bestelling wanneer er een fles kapot is?

Ondanks de zorgvuldige werkwijze van mijn vervoerder, kan het gebeuren dat er breuk is ontstaan tijdens het transport. Wanneer dit gebeurt, zal ik zo snel mogelijk de kapot geraakte fles(sen), geheel kosteloos, opnieuw naar je versturen. Zou je mij dan wel een foto willen toesturen zodat dit correct kan worden afgehandeld met de vervoerder?

Ik ben ontevreden over de geleverde wijn, wat nu?

Ik sta in voor de kwaliteit van mijn wijnen. Mocht een wijn niet voldoen aan de redelijke verwachting die je ervan mocht hebben, dan verneem ik dat graag om te komen tot een passende oplossing.

Ik wil mijn bestelde wijn retourneren, is dat mogelijk?

Je hebt het recht om jouw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Vervolgens heb je na annulering nogmaals 14 dagen om de bestelde wijn(en) retour te sturen. Je krijgt dan het volledige bedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour zijn voor eigen rekening.

Indien je gebruik maakt van jouw herroepingsrecht, zal de bestelling met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan mij geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kun je contact opnemen via info@nieuwewijnen.nl.

Kijk voor meer informatie in de algemene voorwaarden.